Voetbal International jaargang 8 – 1973 – nummer 13
€20,00
Het seizoen 1972-1973 was het seizoen dat Ajax voor de derde keer achter elkaar de Europacup 1 won. Als Europa Cup 1-houder hoefde Ajax in de eerste ronde niet in actie te komen. Daarna werd CSKA Sofia in de tweede ronde eenvoudig opzij geschoven. Een ronde verder was Bayern München een maatje te klein.
In de volgende ronde kwamen twee grootmachten kwamen elkaar tegen in de halve finale: Ajax en Real Madrid. Via twee kleine overwinningen plaatste Ajax zich voor de vierde keer voor de Europa Cup 1-finale. Het Italiaanse Juventus was de tegenstander in Belgrado. Door een vroeg doelpunt van Johnny Rep wonnen de Amsterdammers de derde Europa Cup 1 na een voor de voetballiefhebber teleurstellende finale.
Deze oude Voetbal International bevat onder andere een artikel over de tweede wedstrijd tegen Bayern München en maakt daarmee onderdeel uit van het pakket Ajax wint de Europacup 1 1972-1973. En deze editie is uiteraard ook los te koop.
De oude VI’s uit de jaren 70 zijn ongeveer 50 jaar oud, werden op tabloidformaat gedrukt op (glad) krantenpapier en kunnen er daarom wat vergeeld uitzien. Maar ze zijn de moeite meer dan waard!
Dus. Let op! Op puntertje.nl worden uitsluitend oude, gebruikte Voetbal Internationals verkocht. Ze zijn op de deurmat van abonnees gevallen in het jaartal van uitgifte. Daarna gelezen en veelal bewaard in Chiquita-dozen op zolder van oma. Ze zijn via marktplaatsen, rommelmarkten en het via via circuit in het magazijn van puntertje.nl HQ beland. De hier aangeboden VI’s zijn nagekeken, gekeurd en compleet. Bij twijfel over de staat wordt na bestelling contact opgenomen met koper.
Naast aandacht voor de Europacup wedstrijden van eind maart 1973 tref je onder andere het volgende in deze oude VI aan:
– interview met Jo van Marle – “Tien mille per amateur”
– interview met Kees Kist – “Twee gezichten”
– interview met meester Adrie de Mos – “In de schildersbuurt”
– wedstrijdverslag Feyenoord – FC Den Haag 2-0
– wedstrijdverslag Bayern München – Ajax 2-1
– op de middenpagina’s Bert van Marwijk – “Waar blijft de doorbraak”
– wedstrijdverslag FC Twente – OFK Belgrado 2-0
– interview met Franz Körver – “Ik zie het somer in voor MVV”
– Real Madrid niet blij met Ajax als komende tegenstander in de halve finale van de Europacup 1
– interview met Arie van Gemert – “De arbiter is geen showman”
– op de achterpagina een poster van FC Brugge
Extra informatie
Jaartal
1973
Nummer
13
Poster
FC Brugge
Interview met...
Adrie de Mos, Arie van Gemert, Franz Körver, Jo van Marle, Kees Kist
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.